Bag datele de plecare și sosire, îmi calculează prețul final, dau ok și mă redirecționează pe Airtickets. Aici, toate bune și frumoase. Același preț, ca să nu va mai țin în suspans, vreo 1300 lei. Vrem? întreb soțul. Păi, vrem! zice B. Complez toate câmpurile și ajung la partea de introducere date card. În timpul ăsta, continuă să fie afișat același preț și mai mult, că de fapt aici e problema, să scrie negu pe alb: suma finală de plată: 1300 lei, respectiv cardul dumneavoastră va fi debitat cu suma de 1300 lei. Clar pentru lumea? Ei bine, bag datele cardului, dau ok și ce-mi văd ochii? Cardul dumneavoastră a fost debitat cu suma de 1700 lei. Ești nebun?! Adică tocmai mi-au fost furați 400 de lei?
Mă holbez pe ecran și văd că mi s-au adăugat niște taxe. Dar, încă o dată, asta după ce scria că "suma finală cu care va fi debitat cardul este 1300 lei". După o ploaie de înjurături, hotărâm să nu anulăm totuși biletele, mai ales că am căutat și pe alte site-uri unde oricum nu găsisem mai ieftin de 1700, cu tot cu costurile pentru bagaje. Ca să fie distracția maximă, ăștia de la Airtickets sunt greci, așa că n-ai ce căuta la ANPC să te plângi. După vreo două zile de fiert în suc propriu, îmi spune o colegă că există totuși un oficiu european de protecție a consumatorului unde nu-ți face practic nimic, dar e nasol dacă te trec în condicuța lor cum că dai țepe. Mai mult, află soțul că ar putea vorbi cu ăștia de la Airtickets pe Skype. Și-i sună și dă peste o tăntică profund mirată că nu am fost anunțați pe pagina lor de acele taxe. Că trebuie să fi scris acolo de ele! Păi, n-auziți că mi-au zis de suma finală și apoi au tras mai mult? Problema cu domnul inginer din dotare este că, persoană ordonată, făcuse un screenshot cu suma pe care spuneau ei că o vor debita și apoi cu suma finală debitată. Când aude duduia că avem dovada, ne roagă să sunăm a doua zi la contabilitate.
A doua zi, dăm peste un alt coleg care se apuca din nou să ne explice el cum acolo scria și noi n-am văzut. Iar dăm cu screenshot, iar ne zice că o să ne sune ei. Și ne și sună, de data asta în română. Și iată ce aflăm:
- suma era cea de 1300 lei, dar taxa de card era de 400 lei. Ce faceee? Păi da, imens, dar asta pentru că am ajuns pe site-ul Airtickets redirecționați de cei de la Momondo. Și că dacă ne-am fi dus direct pe Airtickets, fără să trecem prin intermediari, atunci taxa de card ar fi fost de doar 2%, adică de vreo 6 euro. (doar că pe Airtickets, biletele erau oricum la vreo 1670, deci nu mai era ofertă)
- suma "finală" se modifica pe ecran după alegerea tipului de card ca să indice și taxele suplimentare. Recapitulez: am ajuns la secțiunea de plată cu cardul, ni s-a spus că suma finală de plată este 1300 lei (și încă o dată, că ne va fi debitat cardul cu 1300 de lei), dar, atunci când am selectat tipul propriu-zis de card, suma finală de plată a devenit 1700 lei.
Înainte de a selecta tipul cardului, suma "finală" scrisă în șase locuri (de patru ori pe coloana din dreapta și de două ori cu roșu, în stânga). Clic pe poză pentru a mări. |
Sigur, nu suntem atât de naivi încât să credem că vom avea câștig de cauză. Nici nu vrem să anulăm totul, pentru că am găsit deja o cazare care ne-ar plăcea și care ar fi ok la bani și unde am plătit un mic avans. E mic, dar contează și el. Apropo, dacă sunteți curioși, ne-am luat un studio cu o terasă imensă pe de airbnb. Bun site, ne place de el!
Revenind, eu ce am aflat într-adevăr surprinzător este de această taxă de card imensă pe care ajungi să o plătești dacă ai ajuns pe site-ul respectiv venind de pe un altul. Probabil că e aceeași poveste și cu liligo sau cu altele. Dar, la Paravion sau la Vola, de exemplu, această taxă de card este anunțată înainte de a apărea pe ecran suma finală, așa că aici nu e loc de interpretare. De aia ne-am și lăsat păcăliți de urâții ăștia de la Airtickets. Pentru un simplu cuvânt: finală, care în plus se pare că nu ar fi apărut pe site-ul în engleză și deci, a fost prost tradus în versiunea română.
O să vă ținem la curent cu lupta noastră și până atunci ați prins ideea: la primăvară, spre final de sezon, vom vorbi despre ce să faci cu copilul la Roma. Chiar, oare ce e de făcut? Pe unde să mergem, având în vedere că noi n-am mai fost niciodată acolo.
6 comentarii:
Banii nu se trag de pe card, ci se blocheaza. Poti vorbi la banca ;) Mie mi-a mers!
Buna,
Acum au remediat problema - daca selectezi tipul de card folosit se adauga la suma totala si o taxa de tranzactie.
Oricum nu este vorba de 2% - la costul biletelor mele de 700 euro taxa este de 86 euro :).......
Nu stiu daca termenul potrivit e "remediat":)
Pe mine m-a frapat un singur lucru: pentru ce mama naiba au ei nevoie de codul acela de securitate al cardului? Nu mi se pare normal! Sunt un pic mai prapastioasa, si sper ca acel cod (UNIC pentru fiecare card, la care doar tu - proprietar - si banca ar trebui sa aveti acces) sa nu serveasca la diverse clonari! In general, nu se cere asa ceva!
Am si eu bilete cumparate de pe Airtickets. Nu inteleg cum se face checkin-ul? pana acum cu 15-10 zile inainte de zbor, introduceam codul tichetului si il faceam singura.
Am citit pe chitanta daca nu ma insel ca Airtickets il face in numele meu si trebuie sa ii suni inainte. Problema este ca nu raspunde nimeni la telefon. Si vad ca nici la mailuri!
Mai, nu stiu sa te ajut. Da-le un telefon, daca ai cum. Inca nu am ajuns la check in:)
Trimiteți un comentariu