Din categoria "țara te vrea prost" sau "noi muncim, nu gândim".
Mă duc cu Ana la Kaufland. Da știu, am greșit, dar na, am zis să inaugurăm și noi magazinul nou deschis. Înăuntru, o înghesuială ca la manifestație. Trec peste faptul că nu reușeam să trecem cu căruciorul pe lângă rafturi din motive de cutii cu produse abandonate de diverși angajați și că pe rafturi nu găseam mai nimic din ce voiam sau dacă găseam, prețurile erau mai mari ca la Mega. După o oră de umblat ca zăludele în căutare de te miri ce și mai nimic, plecăm bombănind spre ieșire.
Când să ieșim, un tinerel cu un zâmbet desenat parcă cu creionul, se ia după noi.
- Pot să vă rețin un minuțel? Fac un sondaj pentru magazin.
- Bine, zic. Un minut, nu mai mult.
Lasă zâmbetul, scoate o ditamai harta și o foicică.
- Aici este Kauflandul, zice și pune degetul pe un guguloi de pe hartă. Dumneavoastră de unde ați venit? mă întreabă și-mi vâră harta sub ochi.
- Din stânga, răspund sec.
- Aha. Și e prima data când veniți în acest magazin?
- Da. Și ultima.
- Și cu ce ați ajuns?
Mă uit la el cum stătea impasibil cu harta lui imensă și parcă nu-mi vine a crede.
- Nu vreți să știți de ce "și ultima"?
Scoate foicica, se uită cu atenție pe ea și zice:
- Nu. Nu am întrebarea asta aici. Dar dacă ați putea să-mi spuneți cu ce ați venit?
- Cu 104, na!
- O sutăăă paaatruuu, scrie el conștiincios. Mai durează un pic: de câte ori ați mai fost la Kaufland?
- Păi e prima dată, dar nici că mai vin!
- Deci, primaaaa daaaată, repetă, după care dă să-și strângă harta și foicica.
- Stați așa, nu vreți să știți ce nu mi-a plăcut? strig eu după el.
Scoate foicica, o studiază cu atenție, se încruntă un pic, apoi afișând același zâmbet tâmp de la început:
- Nu. Întrebarea asta nu există. O seară bună!
vineri, 17 ianuarie 2014
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
18 comentarii:
La noi Kauflandul e unul din cele mai bune hipermarketuri. Si ca preturi si ca organizare. Si la iesire la casa te intreaba de fiecare data daca a fost totul ok in magazin. Si niciodata nu e coada pentru ca tipele se misca uluitor de bine, au multe case si sunt deschise. Deci cred ca mai e si de manager :)
Da, uite, am uitat sa zic ca nu am stat mai deloc la coada la casa. Pun deci si o bila alba, treaca de la mine:))
Kafka, frate!
Si mie imi place Kaufland din Cj, dar nu mi-e la indemina, din pacate.
Omul n-avea intrebarea in schema, de ce i-ar pasa? Si unde sa incadreze raspunsul? Si ce sa faca daca afla de ce nu v-a placut? Intrebari fara raspuns pe care le-a evitat elegant:)
Probabil ca era un sondaj pentru a vedea daca merita sau nu sa introduca un maxi-taxi pentru Kaufland-ul din zona. Dar tipul era imperturbabil cu foicica lui:)
scenă asemănătoare, cu ani în urmă, la Bricostore în Băneasa. Eram cu tata, căutam nişte glafuri, o anumită culoare.Întrebăm nişte prăpădiţi de angajaţi, ne trimit la receptive, aştetăm, aşteptăm, aşteptăm, tata se enervează (eu mă distram, ştiam că urmează o scenă din filmele lui Cristi Puiu sau Porumboiu sau Mungiu), face ceva scandal, apare un alt prăpădit de nagajat care ne spune că nu au glafuri de care vrem noi.Tata spune că vrea să facă reclamaţie, să-l cheme pe şefu´.Apare un alt prăpădit, cu o privire de bovina nedumerită, şeful de raion.Îl ascultă pe tata cum ne-au pus ăia să aşteptăm degeaba juma de oră acolo asigurându-ne că au glafuri de care vrem noi, cum au uitat să mai vină, cum ne-au spus că, de fapt, nu aveau.Şefu, adică bovina nedumerită, se întoarce spre subaltern şi le spune ¨ce-i zicem lu domnu acum ? (!!!???) Tăcere. Tata, vrând să le dea o palmă zdravănă, care să le servească drept lecţie de viaţă, îi întreabă ¨care e cel mai apropiat magazin DEDEMAN ? ¨ şefu cu subalternii se întreabă din priviri, tac toţi, dar bovina nedumerită are o idee salvatoare ¨nu este niciun DEDEMAN prin apropiere, dar mergeţi la IKEA, găsiţi sigur tot ce vă trebuie ¨.
Într-adevăr, mai e şi după management, cum spunea cineva mai sus ...
acum, zau, sper ca n-ai nimic impotriva tipului cu foicica.
stiu ca pare absurd sa-i iau apararea, dar el a fost angajat acolo sa faca o munca, sa puna niste intrebari (anumite intrebari) de pe o foicica si sa noteze raspunsurile. si din experienta mea cu altfel de situatii amaratu' avea un target- trebuia sa puna intrebarile alea unui nr x (nr destul de mare) de oameni. daca ar pune si alte intrebari sau daca doar ar culege si alte informatii, oferite voluntar, nu si-ar mai atinge targetul si probabil nu si-ar mai lua banii (sau cel putin nu pe toti). in plus, pe el, nici personal, nici profesional (nu ia el deciziile), nu-l intereseaza raspunsurile.
eu, una, as avea ceva cu aia care au alcatuit intrebarile de pe foicica- conducerea acelui magazin sau conducerea firmei kaufland.
n-am niciun kaufland in arealul in care ma invart, asa ca ma duc la lidl si-s foarte multumita. de produse (am ajuns sa cumpar aproape tot de la lidl; in curand cred ca o sa le incerc si hainele :) ), de preturi, de organizare (am fost nitel nemultumita in ajun de revelion ca n-am mai gasit smantana pt frisca, dar a fost prima nemultumire in 3 ani). poate stau un pic la coada (totusi, rar am mai mult de 2 persoane in fata), dar nu mai mult ca-n alte parti. (apropos, e singurul magazin pe care il stiu unde casierii nu mai pun pana pe cardul bancar al clientului- singur il bagi in aparat, singur il scoti; n-am mai vazut prin alte parti).
ady
Ady, stiu ca tipul nu era vinovat, doar ca saracu' fusese scos la inaintare si pur si simplu am avut senzatia de teatrul absurdului. Cat despre Lidl, sunt de acord cu tine: e ok, mai ales ca preturi. Oferta e mai mica decat intr-un supermarket gen Cora sau Carrefour, dar isi face bine treaba. Ce ma supara la Lidl sunt cozile imense la casa.
Ah, acum am vazut ca tu zici ca nu sunt cozi la casa. Eu am prins niste veritable manifestatii, dar e drept ca era in preajma sarbatorilor:)
Hai mai...asta e din categoria "vai pisi, eu sunt buricul pamantului".
Omul era angajat, muncea pt o felie de paine.La servici faci ce trebuie sa faci, respecti fisa postului nu ce ti se pare tie mai amuzant, mai inteligent, mai spiritual etc.Cand nu te intretine nimeni faci ce trebuie pt ca altfel esti dat afara.Si-n Spania la capsuni,si-n Romania la coada vacii, si-n Germania la nu stiu ce , si-n Patagonia, peste tot, cine merge la munca, trebuie sa faca anumite chestii ,nu ce-i bubuie lui.
N-o sa dea kauflandul faliment pt ca tu n-ai gasit atmosfera agreabila iar patronii stiu foarte bine asta...
Draga mea (banuiesc ca esti o "ea", ca nu prea vad un barbat sa vorbeasca cu "pisi"), eu nu contest faptul ca omul isi facea doar datoria, dar asta nu-l impiedica sa-mi spuna si mie pentru ce era sondajul. Daca mi-ar fi spus de la inceput ca este, sa zicem, pentru necesitatea de a fi introdus un mijloc de transport pentru magazin, nu as fi avut nimic de obiectat. Dar, el nu a spus nimic, de frica sa nu-l refuz. Sigur ca nu va da Kauflandul faliment din cauza blogului meu, nu despre asta era vorba. Oricum, stai linistita, nu m-am apucat sa-i spun bietului baiat ca nu mi se pare corect felul in care a pus problema, am povestit aici, la mine, unde, ma simt "buricul pamantului" :)
:))) Omul avea o lista. Ceri prea mult! Poactivitate? ce-i aia? Interes pentru a apara imaginea companiei? Nu-i a lui.. deah, mentalitate romaneasca...
daca iti spunea pentru ce este exista posibilitatea sa alterezi rezultatele conform regulilor cercetarii de piata.
ca asa spusele mele au fost super folositoare:))
Sunt perfect de acord ca baiatul e precizat foarte corect. Cata vreme el doar colecta niste date - date foarte specifice - nu avea niciun sens, ba mai mult, cum zice cineva mai sus, era chiar ineficient sa se implice in discutii cu fiecare intervievat despre ce le-a placut, nu le-a placut, dar de ce?si altele de acest fel. Baiatul facea un sondaj, nu cercetare calitativa, asa ca daca v-a placut sau nu probabil nu era relevant pentru scopul sondajului.
Treaba cu informarea insa e cu dus si intors.
In mod normal si etic orice intervievat trebuie informat cu privire la cercetarea in curs, pentru a-si da acordul de participare. Insa e discutabil daca era metodologic corect sa precizeze "pentru necesitatea de a fi introdus un mijloc de transport"etc, anonimul de mai sus are dreptate, posibilitatea de a fi alterat rezultatul exista. Nu ma apuc acum sa insir cum si in ce fel pentru ca nu cred ca e cazul de comentarii kilometrice :) Insa am simtit nevoia sa intervin pentru ca dpdv al muncii depuse de baiat, a procedat corect in acest caz.
Salutari!
Pai, eu nici nu am spus ca nu a procedat corect dpdv al muncii depuse. Mie doar mi s-a parut hilara discutia, atata tot! Doamne fereste sa am ceva cu bietul baiat care isi facea treaba! Dar pentru un muritor de rand ca mine care habar nu are de marketing, trebuie sa recunosc ca a fost un pic ca-n Kafka. Doar un pic, nu dati cu parul:))
Mai, dar pe tine nu te suna nimeni de la top shop( aia cu tigaile drycooker, cu delimano etc) sa te intrebe chestii? Nu te suna nimeni de la reteaua de telefonie sa te intrebe ce nota le dai operatorilor dupa vreo convorbire cu ei? Nu te roaga niciun amarat in nicio farmacie sa-i raspunzi la chestionare kilometrice ? prin toate hoteluri prin care probabil ai stat nu ai completat niciun chestionar niciodata?N-ai cumparat niciodata nimic pe net si apoi sa primesti tel/mail-uri pt feed-back?La scoala/facultate n-ai primit niciodata chestionare referitoare la profi, mod de predat,camin,taxe,biblioteca, conditii etc?de la banca, de la aia cu pensii private si asigurari de viata nu te streseaza nimeni?In ce glob de sticla mata/minunata traiesti tu...
In alta ordine vezi ca nu l-ai intrebat care-i scopul exact al chestionarului, el ti-a spus ca e pt magazin ceea ce era absolut corect si suficient, restul devenea clar din intrebari.
Mai gandete-te apoi ca el avea de predat un numar de chestionare...e dragut sa nu refuzi atunci cand poti ajuta pe cineva.
Unii chiar traiesc dintr-o ocupatie mai neplacuta decat a altora...depinde de scoala, de educatie, de noroc.
Foarte tare asta! Sa vedem acum ce v-a urma...
Also visit my web page :: ora exacta
Trimiteți un comentariu