marți, 8 octombrie 2013

Lumea mare pe blogul meu mic

Măi oameni buni, ştiţi deja că eu nu poci sta mai mult de vreo două, trei săptămâni fără să încep să trepidez, să mă uit cu jind la valize şi să bat Internetul în lung şi-n lat doar, doar mi-o pica vreun chilipir care să mă ducă printr-un colţ de lume măcar trei, patru zile. Ei bine, anul ăsta tristeţe totală la mine în ogradă pentru vacanţa din noiembrie a Anei. Cu atât mai mare mi-e nefericirea cu cât în ultimii doi ani ne-am răsfăţat ba la Paris, ba la Viena, iar acum nu se întrevede nimic la orizont. Aşa că B. s-a gândit că ce-ar fi să ne urcăm în maşină şi să mergem un week-end la Veliko Târnovo, la vecinii noștri bulgari? Să fim ca în povestea nici îmbrăcată, nici dezbrăcată, nici călare, nici pe jos. Adică nici acasă, nici chiar în vacanţă, nici mega distracţie, dar nici vacanţă coclită între betoane. Ideea nu pot să spun că mă satisface în totalitate, mai ales că mi se pare riscant să mergem în noiembrie într-un locuşor care are toate şansele să fie deprimant de la o oră încolo.

Oricum, silitoare, m-am apucat să caut de dimineaţă câte ceva despre orăşelul bulgăresc şi am picat aici. Şi aici am rămas. M-am simţit exact ca la o masă festivă în faţa unui platou imens cu gustări care de care mai apetisante. În două click-uri poţi să ţopăi de pe un continent pe altul, să-ţi faci planuri de vacanţă, să afli tips-uri pentru excursiile cu copiii, să ştii unde să bei şi să mănânci bine, totul garnisit cu poze, cu impresii, cu linkuri, cu idei de petrecere a timpului liber, într-un cuvânt un site super bine structurat. Şi mai mult decât atât, un site cu versiune şi-n engleză şi-n franceză. Iar dacă despre partea cu engleza nu mă hazardez să-mi dau cu părerea, apoi despre franceza, numai de bine, parole! Felicitările mele traducătorului, ascultătorii mei francofoni ar fi fericiți să citească așa prezentări.Aşa că iată, îl trec şi pe el pe lista mea de bloguri că poate vă foloseşte şi vouă vreodată. Pe mine m-a ajutat cu Veliko Tarnovo. Doar că mi-a făcut poftă și cu Portugalia. Sau cu Budapesta. Unde mai pui că e şi mai aproape şi că au şi târg de Crăciun în decembrie. Ce să fac, ce să fac?

11 comentarii:

Budapesta

L. spunea...

Si eu votez pentru Budapesta. Au si gradina Zoo imensa pentru Ana, plimbare pe Dunare cu vaporasul, la unguri se maninca bine etc.

Orin spunea...

Noi ne-am oprit anul ăsta o noapte în Veliko Tarnovo, în drum spre Thassos. Este foarte frumos, nu știu cum este atunci cînd este frig dar vara a meritat. Am stat într-un sat de lîngă, Arbanasi, la un hotel super mișto, Rachev, cu piscină, spa și de toate. Am pus și poze pe fb.

ioana spunea...

Noi am fost o singura data in Budapesta pentru un week-end. Orasul mi-a placut, dar am avut ghinion si ne-am furat-o non stop la restaurante cu nota de plata umflata artificial. Pacat!

Orin, asta e si problema mea. Oare cum o fi in noiembrie, ca in rest am inteles ca e super frumos.

Roxana Farca spunea...

Mulţumesc tare mult, în numele echipei din LumeaMare, pentru cuvintele tale frumoase şi pentru aprecieri. Şi baftă la făcut planuri!

ioana spunea...

Cu mult drag, Roxana! Acum ca v-am descoperit va folosesc ca sursa de inspirație pentru viitoarele planuri:)

Anonim spunea...

Buna! daca va place sa calatoriti si aveti nevoie de o sursa de inspiratie pentru zboruri ieftine, gasiti aici o gramada.
Budapesta este frumoasa in orice anotimp, noi am vazut-o vara si iarna cand am prins si targurile de craciun...
Calatorii placute!
I.

ioana spunea...

Multumesc frumos, draga I. Chiar am sa ma uit pentru zbor. Eu ma gandeam si la varianta cu trenul, desi facem mult si ajungem parca la 5 a.m.

Anonim spunea...

Ştiu bine că intenţia nu a fost de a dezvolta aici/acum o colecţie de adrese însă, dacă nu e cu supărare, alături de nou-descoperita lume mare (care pentru mine nu e descoperire nouă, citesc pe lumeamare de nişte ani, dar recunosc, admit, nu citesc constant, insert here scuze gen prioritizare, alea-alea) scriu o adresă, poate va fi o nouă lectură plăcută dacă nu sursă de inspiraţie: calatoriilasingular (.ro).

ioana spunea...

Merci frumos pentru sugestie. Orice pont e binevenit:)